Kontrast

prof. UEK dr hab. Ryszard Szostak

e-wizytówka

 

Osiągnięcia naukowe:

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego (administracja 1981 , prawo 1982), w Akademii  Ekonomicznej w Krakowie zatrudniony od 1982 r., radca prawny, długoletni arbiter z zakresu zamówień publicznych z listy Prezesa UZP (1995 – 2004), członek Rady Zamówień Publicznych (2008 – 2013), redaktor naczelny kwartalnika „Prawo Zamówień Publicznych” (od 2009 r.). Specjalizuje się w zakresie prawa cywilnego gospodarczego, administracyjnego, finansowego i zamówień publicznych. Zainteresowania badawcze dotyczą problematyki zawierania umów i konkursów; funkcjonowania umów o świadczenie usług  i o roboty budowlane; kar umownych, rękojmi za wady, gwarancji jakości oraz  zabezpieczania ściągalności roszczeń; udzielania i wykonywania zamówień publicznych; prawa samorządowego i gospodarki komunalnej, zasad wydatkowania środków publicznych, a także finansowania zamówień publicznych.

 

Specjalizacja akademicka:

Prawo cywilne gospodarcze, administracyjne, finansowe i zamówień publicznych.

 

Informacje o dorobku:

Książki

  • Umowy o przejęcie obowiązku wykonywania świadczeń gwarancyjnych na tle konsumenckiego prawa europejskiego, Warszawa 1994, s. 161,
  • Publicznoprawne instrumenty ochrony konsumenta, z serii: Biała Księga, Polska – Unia Europejska, nr 26, Warszawa 1996, s. 79,
  • Przetarg nieograniczony na zamówienie publiczne – zagadnienia konstrukcyjne, Kraków 2005, s. 240,
  • Prawo zamówień publicznych po nowelizacji, Komentarz, Warszawa 2006, s. 119,
  • Planowanie i finansowanie zamówień publicznych, Warszawa 2007, s. 203,
  • Komentarz do nowelizacji ustawy prawo zamówień publicznych, Warszawa 2007, s. 103,
  • Wybór oferty najkorzystniejszej, Unieważnienie postępowania, Szczególne procedury udzielania zamówień publicznych, Umowa o zamówienie publiczne (w:) System zamówień publicznych w Polsce (red. J. Sadowy), Warszawa 2013, s. 221 – 265; 301 – 323.

 

Artykuły i glosy

  • Bezpośrednia odpowiedzialność producenta wobec konsumenta z tytułu fizycznych wad produktu przy zastosowaniu konstrukcji przelewu uprawnień z rękojmi, „Zeszyty Naukowe AE w Krakowie” 1984, nr 199, s. 43-59,
  • Z problematyki odpowiedzialności za wady fizyczne rzeczy używanych, „Zeszyty Naukowe AE w Krakowie” 1987, nr 242, s. 47-65,
  • Realizacja świadczeń gwarancyjnych w świetle poglądów orzecznictwa, „Zeszyty Naukowe AE w Krakowie” 1988, nr 279, s. 51-70,
  • Glosa do wyroku Sądu Najwyższego z dn. 22 kwietnia 1988 r. (I CR-16/86) „Orzecznictwo Sądów Polskich i Komisji Arbitrażowych” 1988, nr 10, poz. 228, s. 477-480,
  • Gwarancja co do jakości towaru w świetle postanowień dokumentów gwarancyjnych, „Zeszyty Naukowe AE w Krakowie” 1990, nr 325, s. 63-83,
  • Umowy o zastępstwo przy wykonywaniu świadczeń gwarancyjnych w praktyce gospodarczej, „Zeszyty Naukowe AE w Krakowie” 1992, nr 369, s. 29-44,
  • Gospodarcza rola i perspektywy gwarancji jakości „Radca Prawny” 1993, nr 4, s. 21-28,
  • Glosa do wyroku Sądu Najwyższego z dn. 24 czerwca 1992 r. (III CZP-78/92), „Przegląd Sądowy” 1993, nr 6, s. 89-97,
  • Z problematyki umów o przejęcie obowiązku wykonywania świadczeń gwarancyjnych, „Państwo i Prawo” 1993, nr 7, s. 19-30,
  • O niektórych rozstrzygnięciach kształtujących dochody budżetowe gmin, „Samorząd Terytorialny” 1993, nr 10, s. 13-20,
  • Komisja rewizyjna rady gminy jako ogniwo kontroli wewnętrznej (współaut. W. Lachiewicz), „Finanse Komunalne” 1994, nr 1, s. 22-27,
  • Produkt liability in Poland [w:] The scope and objectives of Consumer Law (F. Maniet, B. Dunaj), Proceedings of a Conference held in Gdansk on 16 and 17 September 1994, Lauvain-la-Neuve 1994, p. 101-110,
  • O konieczności dostosowania polskich przepisów o ochronie konsumenta do europejskich rozwiązań prawnych, „Przegląd Sądowy” 1995, nr 2, s. 30-55,
  • Zakres odpowiedzialności za produkt, „Radca Prawny” 1995, nr 1, s. 5-12,
  • Formy zabezpieczenia pożyczek i kredytów zaciąganych przez gminy, „Finanse Komunalne” 1997, nr 1, s. 28-32,
  • Umowy o zamówienia publiczne – zanim podpiszesz umowę cz. I i II, „Zamówienia    Publiczne – Doradca” 1997, nr 1, s.21-28 oraz nr 2, s. 18-26,
  • Umowy o zamówienia publiczne – konstruowanie umowy pisemnej, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 1997, nr 3, s. 16-25,
  • Umowy o zamówienia publiczne – umowa sprzedaży, „Zamówienia publiczne – Doradca” 1997, nr 4, s. 23-32,
  • Umowy o zamówienia publiczne – umowa o dzieło, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 1997, nr 6, s. 14-24,
  • Umowy o zamówienia publiczne – umowa zlecenia, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 1997, nr 7, s. 9-18,
  • Umowy o zamówienia publiczne – umowy dotyczące robót budowlanych, cz. I, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 1997, nr 8, s. 16-23,
  • Umowy o zamówienia publiczne – umowy dotyczące robót budowlanych, cz.II, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 1998, nr 1, s. 29-43,
  • Zamówienia publiczne  – opis przedmiotu zamówienia, „Finanse Komunalne” 1998, nr 2, s. 48-52,
  • Glosa do wyroku Sądu Najwyższego z dn. 14 października 1998 r. (II CKN-5/98), „Orzecznictwo Sądów Polskich” 1998, nr 6, poz. 113, s. 301-303,
  • Glosa do wyroku Sądu Najwyższego z dn. 26 listopada 1997 r. (II CKN-458/97), „Orzecznictwo Sądów Polskich” 1998, nr 9, poz. 162, s. 459-463,
  • Charakter prawny wadium przetargowego w obrębie zamówień publicznych, „Przegląd Sądowy” 1998, nr 11-12, s. 77-108,
  • Poręczenia i gwarancje wadialne (na tle zamówień publicznych), „Przegląd Sądowy” 1999, nr 1, s. 3-32,
  • Kredyty i pożyczki zaciągane przez jednostki samorządu terytorialnego na tle nowych przepisów o finansach publicznych, „Finanse Komunalne” 1999, nr 2, s. 5-24,
  • Obsługa bankowa budżetu jednostki samorządu terytorialnego, „Finanse Komunalne” 1999, nr3, s. 5 – 21,
  • Opinie w sprawach niektórych obciążeń budżetowych, „Finanse Komunalne” 1999, nr 3, s. 33-38,
  • Kształtowanie wynagrodzenia pieniężnego w umowie o dzieło – uwagi na tle doświadczeń praktyki i orzecznictwa [w:] Studia z Prawa Cywilnego i Gospodarczego, Księga Pamiątkowa dedykowana Profesor Czesławie Żuławskiej, AE Kraków 2000, s. 209-228,
  • O dalszym dostosowaniu polskiego prawa zamówień publicznych do rozwiązań europejskich [w:] Harmonizacja polskiego prawa gospodarczego z wymogami Unii Europejskiej, Kraków 2001, s. 149-164,
  • Planowanie i szacowanie samorządowych zamówień publicznych, „Finanse Komunalne” 2001, nr 4, s. 5-15,
  • Glosa do uchwały Sądu Najwyższego z dn. 18 września 2002 r., (III CZP-52/02), „Orzecznictwo Sądów Polskich” 2003, Nr 5, poz. 57, s. 248-251,
  • Przetarg dwustopniowy w zamówieniach publicznych, „Finanse Komunalne” 2003, nr 3, s. 5-12,
  • Aukcja w ujęciu znowelizowanych przepisów kodeksu cywilnego, „Rejent” 2003, nr 9, s. 107-129,
  • Wadium przetargowe według nowych przepisów kodeksu cywilnego, „Przegląd Sądowy” 2004, nr 1, s. 80-94,
  • Zagadnienia konstrukcyjne przetargu w świetle znowelizowanych przepisów kodeksu cywilnego, „Kwartalnik Prawa Prywatnego” 2004, nr 1, s. 71-115,
  • Charakter prawny konkursu na dzieło projektowe w zamówieniach publicznych, „Państwo i Prawo” 2004, nr 6, s. 64-75,
  • Aukcja elektroniczna w świetle prawa zamówień publicznych, „Rejent” 2004, nr 10, s. 116-133,
  • Procedura udzielania zamówień publicznych z wolnej ręki, „Zeszyty Naukowe AE w Krakowie” 2004, nr 660, s. 21-38,
  • Bieg terminu do oprotestowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia, „Finanse Komunalne” 2004, nr 11, s. 49-51,
  • Glosa do uchwały Sądu Najwyższego z dn. 13 lutego 2003 r. (III CZP 95/02), „Orzecznictwo Sądów Polskich” 2004, nr 12, poz. 156, s. 662 – 665,
  • Glosa do uchwały Sądu Najwyższego z dn. 17 lipca 2003 r. (III CZP-44/03), „Samorząd Terytorialny” 2004, nr 12, s. 80
  • Zamówienia sektorowe, cz. I „Finanse Komunalne” 2004, nr 12, s. 29-41,
  • Zamówienia sektorowe, cz. II „Finanse Komunalne” 2005, nr 1-2,s.75-82,
  • Glosa do wyroku Sądu Najwyższego z dn. 10 kwietnia 2003 r. (III CKN-1320/00), „Przegląd Sądowy” 2005, nr 1, s. 180 – 187,
  • Glosa do wyroku Sądu Najwyższego z dn. 13 stycznia 2004 r. (V CK-97/03), „Orzecznictwo Sądów Polskich” 2005, nr 2, poz. 22, s. 88-90,
  • Glosa do wyroku Sądu Najwyższego z dn. 21 listopada 2003 r. (V CK-12/03) „Rejent” 2005, nr 3, s. 107-116,
  • Umowa ramowa w sektorowych zamówieniach publicznych, „Finanse Komunalne” 2005, nr  3, s. 35 – 51,
  • Glosa do wyroku Sądu Najwyższego z dn. 21 listopada 2003 r. (V CK-474/02), „Samorząd Terytorialny” 2005, nr 4, s. 64-67,
  • Glosa do wyroku Sądu Najwyższego z dn. 27 czerwca 2003 r. (III CKN-302/01), „Państwo i Prawo” 2005, nr 4, s. 115 – 120,
  • Glosa do uchwały Sądu Najwyższego z dn. 16 lipca 2003 r. (III CZP-47/03), „Przegląd Sadowy” 2005 , nr 6, s. 144 – 151,
  • Charakter prawny porozumień ramowych w zamówieniach publicznych, „Państwo i Prawo” 2005, nr 7, s. 51 – 65,
  • Z problematyki udzielania zamówień publicznych przez spółki handlowe, „Finanse Komunalne” 2005, nr 7-8, s. 74 – 82,
  • Konkurs na najlepsze dzieło projektowe w świetle nowego prawa zamówień publicznych, „Przegląd Prawa Handlowego” 2005, nr 10, s. 18 – 24,
  • Glosa do uchwały Sadu Najwyższego z dn. 6 lipca 2005 r. (III CZP-41/05), „Finanse Komunalne” 2005, nr 11, s. 72 -76,
  • Glosa do wyroku Sadu Najwyższego z dn. 2 lipca 2004 . (II CK-420/03), „Samorząd Terytorialny” 2005, nr 11, s. 72 – 76,
  • Glosa do uchwały Sadu Najwyższego z dn. 26 listopada 2003 r. (III CZP-83/03), „Monitor Prawniczy” 2005, nr 23, s. 1201 – 1204.
  • Nieważność umowy o zamówienie publiczne spowodowana wadliwością postępowania przetargowego, „Kwartalnik Prawa Prywatnego” 2005, nr 4, s.983 – 1012,
  • Glosa do wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z dn. 11 sierpnia 2005 r. (II GSK-105/05), „Samorząd Terytorialny” 2006, Nr 1-2, s. 139-145,
  • Glosa do uchwały Sądu Najwyższego z dn. 23 września 2004 r. (III CZP-51/04), „Finanse Komunalne” 2006, nr 1-2, s. 133 -136,
  • Glosa do uchwały Sądu Najwyższego z dn. 21 października 2005 r. (III CZP-74/05), „Glosa” 2006, nr 3, s. 119 – 126,
  • Glosa do wyroku Sądu Najwyższego z dn. 26 lutego 2005 r. (III SZ-4/03), „Samorząd Terytorialny” 2006, nr 4, s. 64 – 68,
  • Glosa do uchwały Sądu Najwyższego z dn. 8 grudnia 2005 r. (III CZP-109/05), „Finanse Komunalne” 2006, nr 4, s. 81 -83,
  • Glosa do wyroku Sądu Najwyższego z dn. 5 sierpnia 2005 r. (II CK-28/05), „Państwo i Prawo” 2006, nr 6, s. 115 – 118,
  • Glosa do uchwały Sądu Najwyższego z dn. 27 stycznia 2005 r. (III CZP-78/04), „Orzecznictwo Sądów Polskich” 2006, nr 6, s. 319-321,
  • Dialog konkurencyjny w zamówieniach publicznych, „Finanse Komunalne” 2006, nr 7-8, s. 86 -93,
  • Glosa do uchwały Sądu Najwyższego z dn. 13 stycznia 2006 r. (III CZP-124/05), „Samorząd Terytorialny” 2006, nr 7-8, s. 156 – 160,
  • Glosa do uchwały Sądu Najwyższego z dn. 14 lutego 2005 r. (III CZP-73/05), „Monitor Prawniczy” 2006, nr 16, s. 888-890,
  • Elektroniczna aukcja uzupełniająca w zamówieniach publicznych, „Rejent” 2006, nr 9, s. 47 – 66,
  • Zachowanie uczciwej konkurencji przy udzielaniu zamówień publicznych, cz. I, „Prawo Spółek” 2006, nr 10, s. 34 – 40,
  • Ustalenie nabywcy nieruchomości publicznej w drodze negocjacji z zachowaniem konkurencji, III Kongres Notariuszy Rzeczypospolitej Polskiej, Referaty i opracowania (red. R. Sztyk), Warszawa – Kluczbork 2006, s. 337 – 351,
  • Zachowanie uczciwej konkurencji przy udzielaniu zamówień publicznych, cz. II, „Prawo Spółek” 2006, nr 11, s. 37 – 44,
  • Glosa do wyroku Sądu Najwyższego z dn. 13 lipca 2005 r. (II CK-33/05), „Przegląd Sądowy” 2006, nr 11-12, s. 289-296,
  • Przetargowe sposoby ustalania nabywców nieruchomości publicznych, cz. I, „Rejent” 2006, nr 12, s.
  • Glosa do wyroku Sądu Najwyższego z dn. 14 lutego 2006 r.  2005 r. (II CSK-84/05), „Finanse Komunalne” 2006, nr 12, s. 70 – 76,
  • Glosa do wyroku Sądu Najwyższego 28 września 2005 r. (I CK-104/05), „Samorząd Terytorialny” 2006, nr 12, s. 71 – 76,
  • Przetargowe sposoby ustalania nabywców nieruchomości publicznych, cz. II, „Rejent”2007, nr 1, s. 50 – 72,
  • Udzielanie zamówień publicznych w trybie powtarzalnego przetargu elektronicznego – dynamiczny sposób dokonywania zakupów, „Przegląd Prawa Handlowego” 2007, nr  1, s. 27 – 35,
  • Glosa do uchwały Sądu Najwyższego z dn. 27 lipca 2006 r. (III CZP-55/06), „Rejent” 2007, nr 2, s. 163 – 169,
  • Udzielenie zamówienia publicznego w trybie tzw. zapytanie o cenę, „Studia Prawnicze” 2007, nr 2, s. 55 – 74,
  • Glosa do wyroku Sądu Najwyższego z dn. 30 maja 2006 r. (IV CSK-61/06), „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2007, nr 2, warunków. 20 – 23,
  • Kształtowanie warunków zamówienia publicznego w trybie negocjacji z zachowaniem konkurencji, „Kwartalnik Prawa Prywatnego” 2007, nr 1, s. 37 – 62,
  • Odpowiedzialność karno-administracyjna za uchybienia popełniane przy udzielaniu zamówień publicznych (w:) Finanse jako przedmiot badań interdyscyplinarnych (red. S. Owsiak), Kraków 2007, s. 121 – 133,
  • Rozstrzyganie sporów przedumownych wynikających z uchybień popełnianych przy udzielaniu zamówień publicznych, „Przegląd Sądowy” 2007, nr 3, s. 72 – 85,
  • Glosa do uchwały Sądu Najwyższego z dn. 21 lipca 2006 r. (III CZP-54/06), „Finanse Komunalne” 2007, nr 4, s. 71 – 75,
  • Glosa do uchwały Sądu Najwyższego z dn. 28 czerwca 2006 r. (IV CZP-36/06), „Samorząd Terytorialny” 2007, nr 5, s. 72 – 77,
  • Glosa do uchwały Sądu Najwyższego z dn. 24 listopada 2005 r. (III CZP-85/05), „Monitor Prawniczy” 2007, nr 12, s. 681 – 685,
  • Z problematyki przetargu organizowanego na sprzedaż przedsiębiorstwa państwowego w trybie prywatyzacji, „Rejent” 2007, nr 10, s. 56 – 71,
  • Glosa do wyroku Sądu Najwyższego z dn. 5 października 2006 r. (IV CSK-153/06), „Orzecznictwo Sądów Polskich” 2007, nr 10, poz. 120, s. 754 – 758,
  • Glosa do postanowienia Sądu Najwyższego z dn. 19 czerwca 2007 r. (III CZP-25/07), „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2007, nr 11, s.. 19 – 22,
  • Przetargowa sprzedaż akcji należących do Skarbu Państwa w trybie przepisów prywatyzacyjnych, cz. I, „Prawo Spółek” 2007, nr 12, s. 2 – 10,
  • Weryfikacja wiarygodności gospodarczej przedsiębiorcy ubiegającego się o zamówienie publiczne (w:) Sprawozdawczość i rewizja finansowa w kształtowaniu wiarygodności informacji ekonomicznej (red. B. Micherda), Kraków 2007, s. 557 – 567,
  • The Influence of the Constitution of the Republic of Poland on the Development of Business Law (w:) Polish Law ten yers after the Constitutions implementation, Archivum Iuridicum Cracoviense 2006 – 2007 , Nr 39 – 40, s.  131 – 150,
  • Przetargowa sprzedaż akcji należących do Skarbu Państwa w trybie przepisów prywatyzacyjnych, cz. II, „Prawo Spółek” 2008, nr 1, s. 2 – 8,
  • Z problematyki porozumień przetargowych (w:) Europeizacja prawa prywatnego (red. M. Pazdan, W. Popiołek, E. Rott-Pietrzyk, M. Szpunar), t II, Warszawa 2008, s. 521 – 541,
  • Glosa do wyroku Sądu Najwyższego z 7 lipca 2007 r. (II CSK-344/07), „Prawo Zamówień Publicznych” 2008, Nr 1, s. 105 – 112,
  • Charakter prawny zaliczki w ramach zamówień publicznych, „Państwo i Prawo” 2008, Nr 3, s. 36 – 45,
  • Glosa do wyroku Sądu Najwyższego z 15 czerwca 2007 r. (V CSK-63/07), „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2008, Nr 3, s. 51 -53,
  • O potrzebie uchylenia art. 6471kc, „Przegląd Prawa Handlowego” 2008, Nr 6, s. 12 – 18,
  • Glosa do uchwały Sadu Najwyższego z 26 października 2007 r. (III CZP-84/07), „Samorząd Terytorialny” 2008, Nr 6, s. 66 – 68,
  • Zasada pisemności postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie 2007, nr 776, s. 5 – 14,
  • Cywilnoprawna odpowiedzialność zamawiającego-organizatora postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, „Prawo zamówień publicznych” 2008, Nr 2, s. 3 – 21,
  • Glosa do uchwały Sądu Najwyższego z dn. 7 grudnia 2007 r. (III CZP-123/07), „Monitor Prawniczy” 2008, Nr 12, s. 660 -664,
  • O niektórych warunkach ubiegania się o zamówienia publiczne po nowelizacji ustawy, „Prawo Zamówień Publicznych” 2008, Nr 3, s. 3 – 21,
  • Kierunki zmian w projektowanej ustawie o finansach publicznych, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2008, Nr 11, s. 66 – 76,
  • O dopuszczalnych modyfikacjach zobowiązań z umów o zamówienia publiczne (w:) Efektywność udzielania i wykonywania zamówień publicznych, „Prawo Zamówień Publicznych” 2008, Nr 4, s. 241 – 251,
  • Unieważnienie umowy w świetle dyrektywy 2007/66/WE o poprawie skuteczności procedur odwoławczych w zamówieniach publicznych (w:) Europeizacja prawa (red. T. Biernat), Kraków 2008, s. 191 – 204,
  • Środki ochrony interesów konkurentów ubiegających się o zamówienia publiczne według znowelizowanej dyrektywy 89/665, „Studia Prawnicze” 2008, Nr 4, s. 18-48,
  • Elektroniczne zamówienia publiczne (w:) e-Administracja – prawne zagadnienia informatyzacji administracji (red. D. Szostek), Wrocław 2009, s. 93 – 134,
  • Dopuszczalność zaskarżenia wyroku arbitrów po zawarciu umowy o zamówienie publiczne, „Glosa” 2009, Nr 1, s. 113 – 122,
  • Glosa do postanowienia Sadu Najwyższego z 7 października 2008 r. (III CZP-87/08), „Prawo Zamówień Publicznych” 2009, Nr 1, s. 68 – 75,
  • Glosa do wyroku Sądu Najwyższego z 20 listopada 2008 r. (III CSK-184/08), „Samorząd Terytorialny” 2009, Nr 3, s. 76 – 83,
  • Pełnomocnictwo do działania przed Krajową Izbą Odwoławczą, „Prawo Zamówień Publicznych” 2009, Nr 2, s. 3 – 22,
  • O potrzebie dalszych usprawnień w prawie zamówień publicznych (w:) XV lecie systemu zamówień publicznych (red. H. Nowicki, J. Sadowy), Toruń – Warszawa 2009, s. 227 – 237,
  • Glosa do uchwały Sądu Najwyższego z 24.2.2009 r. (III CZP-147/08), „Prawo Zamówień Publicznych” 2009, Nr 2, s. 110 – 116,
  • Co oznacza zakaz zmiany umowy o zamówienie publiczne w stosunku do treści wybranej oferty?, „Monitor Prawniczy” 2009, Nr 10, s. 544 – 546,
  • Przetarg na tle rozwiązań europejskich – zarys problematyki, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie” 2009, Nr 802, s. 23 – 36,
  • Umowa o dzieło na tle umów dotyczących usług – uwagi de lege ferenda (w:) Umowy gospodarcze – zagadnienia wybrane (red. J. Gospodarek), Warszawa 2009, s. 89 – 106,
  • Zamówienia wyłączone z reżimu Prawa zamówień publicznych, „Prawo Zamówień Publicznych” 2009, Nr 3, s. 66 – 94,
  • Zaostrzenie zakazu zmian umowy po  nowelizacji prawa zamówień publicznych, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2009, Nr 3, s. 41 – 57,
  • O niektórych rozwiązaniach prawnych w sferze zamówień publicznych łagodzących skutki recesji gospodarczej (w:) Sprawozdawczość i rewizja finansowa wobec kryzysu gospodarczego (red. B. Micherda), UE Kraków 2009, s. 397 – 408,
  • Kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej w trybie przetargu na zamówienie publiczne, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie” 2009, Nr 809, s. 23 – 38,
  • Kodeksowa regulacja procedur zawierania umów – uwagi de lege ferenda (w:) Studia i rozprawy – Księga jubileuszowa  dedykowana Profesorowi Andrzejowi Całusowi (red. A. Janik),Warszawa 2009, s. 347 – 368,
  • Z problematyki odpowiedzialności kierownika zamawiającego za naruszenia dyscypliny finansów publicznych (w:) „Studia Prawnicze – Rozprawy i Materiały” (red. T.  Biernat), Kraków 2009, s. 135 – 160,
  • Zaliczka na poczet kosztów wykonania zamówienia, „Prawo Zamówień Publicznych” 2009, Nr 4, s. 63 – 77,
  • Umowa o roboty budowlane z perspektywy nowego kodeksu cywilnego (w:) Zaciąganie i wykonywanie zobowiązań (red. E. Gniewek, K. Górska, P. Machnikowski), Warszawa 2010, s. 435 – 444,
  • Zmiany w zakresie środków ochrony prawnej wykonawców ubiegających się o zamówienia publiczne, „Prawo Zamówień Publicznych” 2010, Nr 1, s. 3 – 34,
  • Glosa do uchwały Sądu Najwyższego z 10 grudnia 2009 r. ((III CZP-110/09), „Prawo Zamówień Publicznych” 2010, Nr 1, s. 102 – 104,
  • Przetargowy wybór oferty najkorzystniejszej na tle europejskich tendencji rozwojowych (w:) Ekonomiczne i prawne zagadnienia zamówień publicznych – Polska na tle Unii Europejskiej (red. A. Borowicz, M. Królikowska-Olczak, J. Sadowy, W. Starzyńska), Warszawa 2010, s. 57 – 78,
  • Zakaz udzielania zamówień publicznych bez dostatecznego pokrycia finansowego (w:) Ustawowe ograniczenia swobody umów – zagadnienia wybrane (red. B. Gnela), Warszawa 2010, s. 149 – 161,
  • Umowa o dzieło na tle umów dotyczących usług – uwagi de lege ferenda (w:) Umowy gospodarcze – zagadnienia wybrane (red. J. Gospodarek), wydanie II – rozszerzone i uaktualnione, Warszawa 2010, s. 94 – 109,
  • Kontrola zarządcza w jednostkach sektora finansów publicznych – charakterystyka ogólna, Kontrola Państwowa 2010, Nr 5, s. 3 – 20,
  • Gospodarka finansowa i zamówienia publiczne a kontrola w jednostkach sektora finansów publicznych, Kontrola Państwowa 2010, Nr , Nr 6, s. 3 – 24,
  • Glosa do wyroku Sadu Najwyższego z 8 lutego 2008 r. (I CSK-328/07), „Rejent” 2010, Nr 11, s. 98 – 113,
  • Glosa do postanowienia Sądu Najwyższego z  7 maja 2010 r.. (V CSK—456/09), „Prawo Zamówień Publicznych” 2010, Nr 2, s. 72 – 76,   ,
  • Prawo do sądu w zakresie sporów związanych z udzielaniem zamówień publicznych (w:) Prawa człowieka w procesie stosowania prawa przez organy administracji publicznej, red. H. Franaszek, Kraków 2010, s. 131 – 146,
  • Umowa o prace geologiczno – inżynierskie, „Prawo Zamówień Publicznych” 2010, Nr 3, s. 58 – 64,
  • Glosa do wyroku Sądu Najwyższego z  24 lipca 2009 r. (II CSK—61/09), „Prawo Zamówień Publicznych” 2010, Nr 3, s. 82 – 88,
  • Umowa o prace geodezyjno-kartograficzne w budownictwie, Prawo Zamówień Publicznych” 2010, Nr 4, s. 32 – 44,
  • O potrzebie poprawy efektywności wydatków na budowlane zamówienia publiczne (w:) Nowe zarządzanie finansami publicznymi w warunkach kryzysu, red. S. Owsiak,  PWE Warszawa 2011, s. 269 – 283,
  • Glosa do wyroku Sądu Najwyższego z 16 września 2009 r. (II CSK 104/09), „Glosa” 2011, Nr 1, s. 34 – 39,
  • Nadzór inwestorski, „Prawo Zamówień Publicznych” 2011, Nr 1, s. 3 – 19,
  • Z problematyki odpowiedzialności odszkodowawczej przedsiębiorcy za nadużycie środków ochrony prawnej, „Przegląd Prawa Handlowego” 2011, Nr 2, s. 45 – 52,
  • Ulgi w spłacie państwowych należności cywilnoprawnych, „Kontrola Państwowa” 2011, Nr 3, s. 97 – 110,
  • Z problematyki zamówień publicznych na usługi badawczo – rozwojowe (w:) Nowe podejście do zamówień publicznych – zamówienia publiczne jako instrument zwiększania innowacyjności gospodarki zrównoważonego rozwoju. Doświadczenia polskie i zagraniczne, red. J. Niczyporuk, J. Sadowy, M. Urbanek, UZP Warszawa 2011, s. 193 – 204,
  • Zarys rozwoju zamówień w Polsce na tle państw środkowoeuropejskich, „Studia Prawnicze” 20011, Nr 3 – 4, s. 69 – 145,
  • Ulgi w spłacie należności cywilnoprawnych przysługujących jednostkom samorządu terytorialnego, „Samorząd Terytorialny” 2011, Nr 6, s. 48 – 56,
  • Odpowiedzialność organizatora przetargu za szkody wyrządzone konkurentom, „Państwo i Prawo” 2011, Nr  10, s. 46 – 58,
  • Kontrola zamówień publicznych finansowanych ze środków europejskich, „Samorząd Terytorialny” 2011, Nr 11, s. 61 – 79,
  • Uwagi o charakterze prawnym gwarancji ubezpieczeniowej (w:) Ubezpieczenia gospodarcze – wybrane zagadnienia prawne, red. B. Gnela, Warszawa 2011, s.  142 – 152,
  • Nowy komentarz do zamówień sektorowych, recenzja, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2011, Nr 9, s. 77 – 79,
  • O potrzebie usprawnienia odpowiedzialności organizatora przetargu za szkody wyrządzone konkurentom ubiegającym się o zamówienia publiczne, „Studia Prawnicze – rozprawy i materiały”, red. I. Lewandowska, Wyd. Krakowska Akademia 2011, s. 115 – 131,
  • Problem systematyki umów obligacyjnych w nowym kodeksie cywilnym, „Transformacje Prawa Prywatnego” 2012, nr 1, s. 61 – 76,
  • Kierunki nowelizacji ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, cz. I, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2012, nr 1, s.
  • Kierunki nowelizacji ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, cz. II, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2012, nr 1, s.
  • O potrzebie zachowania typologicznego układu systematyki umów w europejskim prawie kontraktów (w:) Kierunki rozwoju europejskiego prawa prywatnego (red. M. Jagielska, E. Rott – Pietrzyk, A. Wiewiórowska – Domagalska), Warszawa 2012, s. 109 – 120,
  • Odpowiedzialność cywilnoprawna za uchylenie się od obowiązku przedkontraktowej informacji konsumenckiej (w:) Czyny niedozwolone w prawie polskim i prawie porównawczym, Materiały IV Ogólnopolskiego Zjazdu Cywilistów – Toruń 2011 (red. M. Nesterowicz),Warszawa 2012, s. 520 – 544,
  • Zaostrzenie odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zakresie gospodarowania środkami europejskimi, „Finanse Komunalne” 2012, nr 4, s. 5 – 24,
  • O niektórych uwarunkowaniach efektywności zamówień publicznych finansowanych ze środków europejskich (w:) Zamówienia publiczne jako instrument sprawnego wykorzystania środków unijnych, red. E. Adamowicz, J. Sadowy, s. 139 – 159,
  • Weryfikacja stawki VAT przy ocenie ofert w przetargu na zamówienie publiczne (w:) Zastosowanie instytucji prawa cywilnego w prawie podatkowym,  red. B. Gnela, Warszawa 2012, s. 164 – 174,
  • Glosa do uchwały Sądu Najwyższego z 12 stycznia 2012 r. IV CSK -219/11,   „Kwartalnik  Prawo Zamówień Publicznych” 2012, Nr 2, s. 59 – 64,
  • Zamówienia publiczne w starożytności oraz w epoce średniowieczno – feudalnej, „Kwartalnik  Prawo Zamówień Publicznych” 2012, Nr 2, s. 11 – 38,
  • Regulacja prawna zamówień publicznych w Polsce w ujęciu historycznym, „Kwartalnik Prawo Zamówień Publicznych”  2012, nr 4, s. 3 – 40,
  • Ustanowienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy o zamówienie publiczne (w:) Ochrona interesów wierzycieli w stosunkach gospodarczych (red. K. Szuma), Poznań 2013, s. 37 – 56,
  • Podwykonawstwo i jego znaczenie prawne w zamówieniach publicznych, „Kwartalnik Prawo Zamówień Publicznych”  2013, nr 1, s. 3 – 19,
  • Zamówienia publiczne na badania ewaluacyjne, prace analityczne i usługi eksperckie, „Finanse Komunalne” 2013, nr 4, s. 40 – 52,
  • Glosa do wyroku Sadu Najwyższego z 7 lutego 2013 r. (II CSK-248/12), „Kwartalnik Prawo Zamówień Publicznych”  2013, nr 3, s. 41– 46,
  • Zakres i struktura prawa zamówień publicznych (w:) O charakterze prawnym instrumentów stosowanych w zamówieniach publicznych (red. R. Szostak), „Kwartalnik Prawo Zamówień Publicznych”  2013, nr 4, s. 3 – 20,
  • Podstawowe instrumenty administracyjne w zamówieniach publicznych, (w:) O charakterze prawnym instrumentów stosowanych w zamówieniach publicznych (red. R. Szostak), „Kwartalnik Prawo Zamówień Publicznych”  2013, nr 4, s. 20 – 48,
  • Polski model rozpoznawania sporów przedumownych z zakresu zamówień publicznych – z perspektywy jego rozwoju, „Europejski Przeglad Sądowy” 2013, nr 8, s. 4 – 14,
  • Recenzja książki: Wojciech J. Kocot: Odpowiedzialność przedkontraktowa, Warszawa 2013, „Państwo i Prawo” 2014, nr 1, s.101- 105,
  • Zmowy przetargowe w zamówieniach publicznych, (w:) Udzielanie i wykonywanie zamówień publicznych – trudności i wątpliwości praktyki, cz. I, „Kwartalnik Prawo Zamówień Publicznych”  2014, Nr 1 ,s. 30 – 39,
  • Rozpoznawanie sporów przedumownych z zakresu zamówień publicznych po reaktywowaniu mechanizmów  rynkowych (w:) Zmiany prawodawstwa gospodarczego w okresie transformacji ustrojowej w Polsce, red.  T. Kocowski, K. Marak, „Prace Naukowe Uniwersytetu we Wrocławiu”, Wrocław 2014,  nr 362, s. 370 – 386,
  • Zasady prawa zamówień publicznych, „Kwartalnik Prawo Zamówień Publicznych”  2014, Nr 3, s. 3 – 27,
  • Kryteria oceny ofert przetargowych w nowym ujęciu, „Kwartalnik Prawo Zamówień Publicznych”  2014, Nr 4, s. 3 – 17,
  • Uwagi de lege ferenda na temat  zasad udzielania zamówień publicznych (w:) System zamówień publicznych – stan obecny i kierunki zmian, red. H. Nowicki, Warszawa – Wrocław 2014,
  • O potrzebie usprawnienia kodeksowej regulacji umów o świadczenie usług na warunkach zlecenia (w:) Współczesne problemy prawa zobowiązań, red. A. Olejniczak, J. Haberko, A. Pyrzyńska, D. Sokołowska, Warszawa 2015, s. 680 – 695,
  • Wykluczenie nierzetelnego wykonawcy z ubiegania się o zamówienie publiczne, „Kwartalnik Prawo Zamówień Publicznych”  2015, Nr 1, s. 110 – 120.

 

Podręczniki

  • Prawo gospodarcze dla ekonomistów (red. B. Gnela), fragmenty:  Ogólne zagadnienia umów gospodarczych (rozdz. 3), Umowy transportowe (rozdz. 7), AE Kraków 2003, s. 94-140 oraz 177-189,
  • Zamówienia publiczne – przewodnik po procedurach (red. W. Juchniewicz i B. Mchalska- Jutrzenka), Warszawa 2003, s. 41-52, 81-136, 140-180, 193-228, 266-271,28-296 i 303-319,
  • Prawo zamówień publicznych – zmiany w systemie zamówień publicznych (red. W. Juchniewicz), Warszawa 2004, s. 41-81,
  • Podstawy prawa dla ekonomistów (red. B. Gnela), fragmenty: Elementy prawa administracyjnego (rozdz. 3, s. 59 –96), Elementy prawa finansowego (rozdz. 5, s. 122 – 139), Elementy prawa cywilnego – część ogólna, prawo rzeczowe (rozdz. 6, s. 163 – 225), Kraków 2005,
  • Podstawy prawa dla ekonomistów – podręcznik, red. B. Gnela, Warszawa 2011, rozdz. IV, s. 67 – 79, rozdz. VI, s. 105 – 112, rozdz. IX, s. 131 – 160,
  • Prawo handlowe dla ekonomistów – podręcznik, red. B. Gnela,Warszawa 2011,  rozdz. VII, s. 105 – 112, rozdz. VIII, s. 113 -124, rozdz. IX, s. 149 – 154, rozdz. XVII, s. 233 – 246,
  • Podstawy prawa dla ekonomistów (red. B. Gnela), Warszawa 2012,, rozdz. IV (67 – 79), VI (s. 103 – 110), IX pkt 9.1 – 9.3 (128 – 156),
  • Prawo handlowe dla ekonomistów (red. B. Gnela), Warszawa 2012, rozdz.  VII (s. 102 – 113), VII (s. 114 – 120), VIII (s. 121 – 131), XI (s. 158 – 162) oraz XVII (s. 251 – 264),
  • System zamówień publicznych w Polsce (red. J. Sadowy), Warszawa 2013, rozdz. 12 – 14 (s.221 – 265) oraz 17 (s. 301 – 323),
  • Prawo ochrony własności intelektualnej dla ekonomistów (red. B. Gnela), Warszawa 2014, rozdz. 3, (s. 35 – 53).

 

Publikacje popularno-naukowe

  • Kontrola zamówień publicznych w gminach, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 1997, nr 1, s. 36-37,
  • Zastępstwo inwestycyjne, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 1997, nr 2, s. 17-18,
  • Problem „oczywistej omyłki”, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 1997, nr 3, s. 29-30,
  • Zakres obowiązywania ustawy o zamówieniach publicznych, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 1997, nr 5, s.14 – 21,
  • Umowy o zamówienia publiczne – umowy o wytwarzanie i dostarczanie towarów,  „Zamówienia Publiczne-Doradca” 1998, nr 2, s. 13-19,
  • Odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne przedmiotu świadczenia, cz. I,  „Zamówienia Publiczne-Doradca” 1998, nr 3, s. 24-29,
  • Odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne przedmiotu świadczenia, cz. II, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 1998, nr 4, s. 12-19,
  • Gwarancja jakości, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 1998, nr 5, s. 11 – 17,
  • Umowy zawarte na czas nieoznaczony przed wejściem w życie ustawy o zamówieniach publicznych, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 1998, nr 5, s. 36-37,
  • Umowy o korzystanie z cudzych rzeczy lub praw, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 1998, nr 6, s. 12-23,
  • Ograniczone możliwości przedłużania okresu wykonania umowy, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 1998, nr 7, s. 61-64,
  • Umowa przechowania (depozytu), „Zamówienia Publiczne-Doradca” 1998, nr 8, s. 7-12,
  • Umowa rachunku bankowego, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 1998, nr 9, s. 14-21,
  • Zaciąganie pożyczek i kredytów przez jednostki samorządu terytorialnego, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 1998, nr 11, s. 15-18,
  • Pożyczka i kredyt, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 1999, nr 1, s. 11-17,
  • O niektórych kwestiach związanych z terminem realizacji zamówień publicznych, „Biuletyn RIO w Krakowie” 1998, nr 3, s. 15-20,
  • Wadium przetargowe w praktyce, cz. I, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 1999, nr 4, s. 2-8,
  • Wadium przetargowe w praktyce, cz. II, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 1999, nr 5, s. 2-7,
  • Sposoby zabezpieczenia spłaty pożyczek i kredytów zaciąganych przez jednostki samorządu terytorialnego, cz. I, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 1999, nr 2, s. 2-10,
  • Sposoby zabezpieczenia spłaty pożyczek i kredytów zaciąganych przez jednostki samorządu terytorialnego, cz. II, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 1999, nr 5, s. 2-7,
  • Wadium w papierach wartościowych, cz. I, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 1999, nr 9, s. 14-18,
  • Wadium w papierach wartościowych, cz. II, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 1999, nr 10, s. 2-5,
  • Wadium wnoszone w wekslach, cz. I, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 1999, nr 11, s. 2-9,
  • Wadium wnoszone w wekslach, cz. II, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 2000, nr 1, s. 9-14,
  • Warunki wymagane od oferentów, cz. I, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 2000, nr 8, s. 12-15,
  • Warunki wymagane od oferentów, cz. II, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 2000, nr 9, s.8 – 13,
  • Warunki wymagane od oferentów, cz. III, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 2000, nr 10, s. 2-8,
  • Zamówienia publiczne na świadczenia sukcesywne, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 2000, nr 11, s. 33-35,
  • Przygotowanie udzielenia zamówienia publicznego, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 2001, nr 5, s. 25-31,
  • Publiczno-prawne przesłanki doboru kryteriów oceny ofert, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 2001, nr 6, s. 62-66,
  • Arbitraż w zamówieniach publicznych – co dalej?, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 2001, nr 8, s. 18-20,
  • Warunki podmiotowe udziału w postępowaniu, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 2001, nr 11, s. 18-26,
  • Dokumenty przedkładane przez dostawców i wykonawców ubiegających się o zamówienia publiczne, cz. I, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 2002, nr 1, s. 5-16,
  • Dokumenty przedkładane przez dostawców i wykonawców ubiegających się o zamówienia publiczne, cz. II, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 2002, nr 2, s. 3-13,
  • Dokumenty przedkładane przez dostawców i wykonawców ubiegających się o zamówienia publiczne, cz.III,  „Zamówienia Publiczne-Doradca” 2002, nr 3, s. 5-10,
  • O tzw. dzieleniu zamówienia publicznego, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 2002, nr 3, s. 33-35,
  • Nowe regulacje dotyczące wadium, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 2002, nr 4, s. 2-14,
  • Uzupełnianie dokumentów wymaganych od oferentów (współaut.), „Zamówienia Publiczne-Doradca” 2002, nr 5, s. 48-51,
  • Unieważnienie postępowania po zmianie regulacji ustawowej, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 2002, nr 5, s. 2-18,
  • Status prawny komisji przetargowej, „Zamówienia Publiczne-Doradca” 2002, nr 7, s. 2-24,
  • Wzmocnienie ochrony prawnej przedsiębiorców ubiegających się o zamówienia publiczne,  „Zamówienia Publiczne-Doradca”  2002, nr 9, s. 2-5,
  • Regulamin pracy komisji przetargowej, „Zamówienia Publiczne-Doradca”  2002, nr 10, s. 2-7,
  • Ograniczenie jawności w postępowaniu o zamówienie publiczne, „Zamówienia Publiczne-Doradca”  2002, nr 11, s. 2-10,
  • O niektórych gwarancjach efektywności samorządowych wydatków publicznych, „Zamówienia Publiczne-Doradca”  2002, nr 12, s. 4-11,
  • Zamawianie prac projektowych poza konkursem w drodze przetargu dwustopniowego lub z wolnej ręki, cz. I, „Zamówienia Publiczne-Doradca”  2003, nr 1, s. 6-14,
  • Zamawianie prac projektowych poza konkursem w drodze przetargu dwustopniowego lub z wolnej ręki, cz.II,  „Zamówienia Publiczne-Doradca”  2003, nr 2, s. 2-7,
  • Kontrola finansów i zamówień publicznych  przez samorządowe komisje rewizyjne,   „Zamówienia Publiczne-Doradca”  2003, nr 3, s. 6-15,
  • Zamawianie twórczych prac projektowych w drodze konkursu, cz. I, „Zamówienia Publiczne-Doradca”  2003, nr 4, s. 2-15,
  • Zamawianie twórczych prac projektowych w drodze konkursu, cz. II, „Zamówienia Publiczne-Doradca”  2003, nr 5, s. 2-26,
  • Usługi transportowe i spedycyjne,  „Zamówienia Publiczne-Doradca”   2003, nr 8, s. 2-10,
  • Nowelizacja ustawy o zamówieniach publicznych, Komentarz, „Zamówienia Publiczne-Doradca”   2003, nr 9, s. 2-13,
  • Wzór ramowy regulaminu pracy komisji przetargowej, „Zamówienia Publiczne-Doradca”   2003, nr 10, s. 30-33,
  • Kodeks cywilny a zamówienia publiczne, „Zamówienia Publiczne-Doradca”  2003, nr 11, s. 5-15,
  • Nowelizacyjne dylematy, „Zamówienia Publiczne-Doradca”  2003, nr 12, s. 12-13.
  • Podwykonawca robót budowlanych, „Zamówienia Publiczne-Doradca”  2004, nr 1, s. 17-25,
  • Przegląd zmian w systemie zamówień publicznych, cz. I, „Zamówienia Publiczne-Doradca”  2004, nr 2, s. 3-22,
  • Przegląd zmian w systemie zamówień publicznych, cz. II, „Zamówienia Publiczne-Doradca”  2004, nr 3, s. 7-18,
  • Przegląd zmian w systemie zamówień publicznych, cz.III, „Zamówienia Publiczne-Doradca”  2004, nr 4, s. 3-13,
  • Przegląd zmian w systemie zamówień publicznych, cz. .IV, „Zamówienia Publiczne-Doradca”  2004, nr 5, s. 24-30,
  • Przegląd zmian w systemie zamówień publicznych, cz..V, „Zamówienia Publiczne-Doradca”  2004, nr 6, s. 3-13,
  • Rodzaje zamówień według przedmiotu i czasu świadczenia, „Zamówienia Publiczne-Doradca”  2004, nr 5, s. 40-45,
  • Wykładnia praktyczna prawa zamówień publicznych, „Zamówienia Publiczne-Doradca”  2004, nr 7, s. 11-14,
  • Warunki ubiegania się o zamówienie publiczne, cz. I, „Zamówienia Publiczne-Doradca”  2004, nr 8, s. 8-15,
  • Warunki ubiegania się o zamówienie publiczne, cz.. II, „Zamówienia Publiczne-Doradca”  2004, nr 9, s. 15-22,
  • Warunki ubiegania się o zamówienie publiczne, cz. III, „Zamówienia Publiczne-Doradca”  2004, nr 10, s. 3-10,
  • Charakter prawny umowy o wykonanie koncepcji urbanistyczno-architektonicznej obiektu budowlanego, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2005, Nr 1 , s. 57 – 60,
  • Odrzucenie oferty, „Zamówienia Publiczne-Doradca”  2005, nr 4 , s.  3 -14,
  • Bieg niektórych terminów przewidzianych w prawie zamówień publicznych, cz. I, „Zamówienia Publiczne-Doradca”  2005, nr 5, s. 12 – 17,
  • Bieg niektórych terminów przewidzianych w prawie zamówień publicznych, cz. II, „Zamówienia Publiczne-Doradca”  2005, nr 6, s. 11 – 17,
  • Unieważnienie postępowania, , „Zamówienia Publiczne-Doradca”  2005, nr 7, s. 8 – 15,
  • Obowiązek zawarcia umowy, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2005, nr 10, s. 3 – 8,
  • Jurysdykcja w sprawach związanych z udzielaniem zamówień publicznych, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2005, nr 11, s. 46 – 49,
  • Sądowa kontrola orzeczeń wydawanych  przez zespoły arbitrów, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2005, nr 11, s.26 – 33,
  • Podstawy nieważności umowy o zamówienie publiczne, cz. I, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2005, nr 12, s. 3 – 8,
  • Podstawy nieważności umowy o zamówienie publiczne, cz. II, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2006, nr 1, s. 23 – 31,
  • Spółki komunalne a prawo zamówień publicznych – komentarz do wyroku NSA z dn. 11 sierpnia 2005 r.,  „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2006,nr 1, s. 52-54.
  • Następstwa prawne nieważnej umowy o zamówienie publiczne, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2006, nr 2, s. 4 – 11,
  • Kierunki zmian prawa zamówień publicznych, , „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2006, nr 3, s. 7 – 18,
  • Dynamiczny system zakupów, cz. I, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2006, nr 4, s. 7 – 11,
  • Dynamiczny system zakupów, cz. II, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2006, nr 5, s. 22 – 25,
  • Koncentracja postępowania protestacyjno-odwoławczego, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2006, nr 6, s. 20 – 28,
  • Dokumentowanie warunków udziału w postępowaniu, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2006, nr 7, s. 4 – 7,
  • Trybunał Konstytucyjny orzekł,  „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2006, nr 8, s. 15 – 19,
  • Ogłoszenia po nowelizacji, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2006, nr 9, s. 4 – 8,
  • Umowy ramowe, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2006, nr 11, s. 18 – 22,
  • Głos w dyskusji nt. Nowy model rozstrzygania odwołań w sprawach zamówień publicznych, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2006, nr 11, s. 10- 14,
  • Reguły gospodarki finansowej a zamówienia publiczne, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2006, nr 12, s. 4 – 14,
  • Wartość zamówienia publicznego, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2007, nr 1, s. 26 – 34,
  • Wynagrodzenie za roboty budowlane, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2007, nr 2, s. 9 – 19,
  • Kierunki nowelizacji prawa zamówień publicznych 2007, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2007, nr 4, s. 24 – 32,
  • Umowy ramowe po nowelizacji prawa zamówień publicznych, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2007, nr 5, s. 22 – 25,
  • Postępowanie protestacyjno-odwoławcze po nowelizacji, cz. I, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2007, nr 6, s. 12 – 19,
  • Postępowanie protestacyjno-odwoławcze po nowelizacji, cz. II, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2007, nr 7, s. 40 – 46,
  • Postępowanie protestacyjno-odwoławcze po nowelizacji, cz. III, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2007, nr 10, s. 39 – 45,
  • Zamówienia publiczne związane z  Euro 2012, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2007, nr 11, s.16 – 24,
  • Rozprawa przed Krajową Izbą Odwoławczą,   „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2007, nr 12, s. 6 – 18,
  • Zamawianie prac projektowych w trybie konkursu, cz. I, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2008, Nr 1, s. 8 – 22,
  • Zamawianie prac projektowych w trybie konkursu, cz. II, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2008, Nr 3, s. 40 – 48,
  • Zamawianie prac projektowych w trybie konkursu, cz. III, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2008, Nr 4, s. 40 – 48,
  • Głos w dyskusji……..
  • Kierunki nowelizacji Prawa zamówień publicznych, „Zamówienia Publiczne –      Doradca” 2008, Nr 6, s. 52 – 60,
  • Uproszczenia proceduralne w świetle nowelizacji Prawa zamówień publicznych,
  • „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2008, Nr 8, s. 70 – 79,
  • Prawo zamówień publicznych po nowelizacji,  „Zamówienia Publiczne – Doradca”             2008, Nr 8, s. 4 – 11,
  • Zaostrzenie zakazu zmiany umowy po nowelizacji prawa zamówień publicznych, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2009, Nr 3, s. 41 – 57,
  • Prawo zamówień publicznych trzeba nadal usprawniać, „Zamówienia Publiczne – Doradca”  2009, Nr 8, s. 64 – 71,
  • Dynamiczny system zakupów, cz. I, „Zamówienia Publiczne – Doradca”  2009, Nr 9, s. 42 – 46,
  • Dynamiczny system zakupów, cz. II, „Zamówienia Publiczne – Doradca”  2009, Nr 10, s. 18 – 24,
  • Planowanie i szacowanie zamówień publicznych w świetle zmienionej regulacji prawnej, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2010, Nr 11, s. 6 – 20,
  • Zastępstwo inwestycyjne – cz. I, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2011, Nr 3, s. 14 – 22,
  • Zastępstwo inwestycyjne – cz. II, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2011, Nr 4, s. 44 – 51,
  • Zamówienia publiczne na usługi badawcze i rozwojowe, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2011, Nr 8, s. 38 – 49,
  • Charakter prawny korekt finansowych, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2011, nr 10, s. 9 – 13,
  • O niektórych uwarunkowaniach efektywności zamówień publicznych finansowanych ze środków europejskich, „Wiadomości Projektanta Budownictwa” 2012, nr 10, s. 14 – 17,
  • Uczciwa konkurencja – kwalifikacja ofert przetargowych, „Wiadomości Projektanta Budownictwa” 2012, nr 11, s. 14- 15,
  • Udzielanie drobnych zamówień wyłączonych z reżimu prawa zamówień publicznych, „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2014, nr 4, s. 6-29,
  • Prawo zamówień publicznych – co dalej? „Zamówienia Publiczne – Doradca” 2015, Nr 2, s. 47 – 61.